Thursday, December 12, 2013

فضحتينا يا أنجيلينا

يا نساء العالم اتحدن

دلوقتي احنا مش عايزين الكلفتة تحت الغطا تنسينا الكارثة اللي بتتعرض لها اخواتنا في الانسانية النسوية في أمريكا، مرة ميشيل الراجل الجبروت يعاكس واحدة وهي قاعدة جمبه ومرة أنجيلينا بعد ما تكع دم قلبها - عن طيب خاطر - في جزيرة على شكل قلب وتقدمها هدية في عيد ميلاد اللي ينشك في حواجبه براد ويروح يخونها مع الدادة بتاعة العيال يبقى لأ بقى 

لا وألف لا .. احنا لازم نقف وقفة رجالة .. قصدي وقفة ستات وننشر الوعي الاجتماعي المصري بين نساء العالم ونوعيهم بأصول وقواعد الحياة الزوجية من واقع التجارب المصرية عشان يعيشوا عيشة هنية .. وقال على رأي المثل: هي أم الدنيا مصر هي وردة كل عصر

1- شوفي يا أنجلينا يا ختي مرتبك ده بتاعك يا ماما .. تحوشيه وتروحي تشتري بيه دهب كسر - عشان بيبقى ارخص في المصناعية - وتشيليه للزمن محدش عارف بكرة فيه ايه ياختي، وقال على رأي المثل يا مآمنة لبراد يا متزحلقة ع البلاط.

2- حوار الجزيرة والهبل ده تنسيه تماما وتعقلي وتفوقي لنفسك كدة، هتروحي بكل بساطة تاخدي منه مفاتحيها وهو نايم وتدخلي جروب أبو سوسن السمسار وتكتبي مواصفاتها وتعرضيها للبيع او للإيجار .. انتي أولى بكل قرش يا خايبة. 

3- انتي كأنثى أكيد مجروحة وعايزة ترتكبي جريمة وتدخلي تصوري فيلم أكشن وتقتلي الممثلين جميعا وبعدين تلفي تقتلي في الجمهور واحد ورا التاني، وعلى ايه الطيب أحسن .. عليكي وعلى براد بالليل وهو نايم قصي شعره زلابطة هيصحى يبص في المراية يتخض تجيله سكتة قلبية نخلص منه بلا وجع دماغ.

4- لو هتعملي زي الستات الخايبة وتسامحيه فانتي حرة بقى .. بس خلي بالك هو لغاية دلوقتي ما كتبش عليكي عند مأذون ولا حتى هان عليه يضرب ورقة عرفي يقطع ألسنة الناس بيها، لا احنا نغير الخطة وتضغطي عليه يا تتجوزني يا هجرجرك في المحاكم وأقول خاطفني.

5- خلي بالك بقى وصحصحيلي كدة وركزي معايا .. كتبيه قايمة ومؤخر كبير بتاع 10 آلاف ولا حاجة. ويديكي مصروف للبيت كبير بتاع 250 جنيه ومصروف خاص بيكي حسبة 200 جنيه كل شهر حلوين احنا هننهب .. المهم تأشطيه أول بأول وتقصقصي ريشه لحد ما يبقى ع الحديدة والبنات تبطل تعاكسه.

6- السيطرة بقى انك تطلبى منه هدايا دايما ولو سألك هديتي فين اعملي من بنها او قوليله انا هديتك يا حبيبي .. ولو سأل تاني اعمليله حلة محشي يتلهي فيها. 

7- اتعلمي كمان من عمالقة الفن المصري زي الفنانة نبيلة عبيد ونادية الجندي وإلهام شاهين وغادة عبد الرازق وفيفي عبده وسمية الخشاب، مابيطلعوش في فيلم او مسلسل غير لما يعلموا على البطل ويشبشبوله ويمرمطوا بكرامة اهله الأرض، مايغركيش هوليود بتاعتك دي يا أمي احنا حضارة سبع آلاف سنة بحالهم. 

8- وبعدين اتعظي يابنتي من اللي عملتيه في مراته الاولانية الدنيا مش دايمة لحد والكفن مالوش جيوب والمتغطي بالدنيا عريان وكما تدين تدان وكله سلف ودين حتى المشي ع الرجلين .. عيطي يا أنجلينا، عيطي ياختى ده العياط بيريح والنف بيفوّق.

5 comments:

  1. هههههههههههه عسل والله يا لولو
    معلش اصلي معرفش اسمك ياختي وأي حد معرفش اسمه يبقى عندي لولو ههههههه
    لا بجد بوست يجنن
    لايك جامد جدا :)

    ReplyDelete
  2. I hаve been surfing online greater than
    three hourѕ as of late, yett I neveг diѕcoverеd аny
    attention-grabbing article like yours. It's beautiful wоrth enough for me.

    In my viеw, if all website owners and bloggers made excellent content as you dіd, the web
    will probably be a lot more helpful than ever before.


    Here is my web site - boutique ugg paris pas cher

    ReplyDelete
  3. العديد من الأشخاص يفكرون كثيرا في كيفية كتابة السيرة الذاتية
    بطريقة احترافية وبأبسط الطرق حيث انه كلما كانت سيرتك الذاتية مميزة كلما كانت اكثر جذبا للمنشاة التى تبحث عن موظفين

    ReplyDelete
  4. شركة نقل اثاث بالجبيل
    توفر شركة نقل اثاث بالجبيل العديد من المميزات لكل العملاء كل ما عليهم هو التواصل مع الشركة التي تعمل على :-
    فك وتركيب الأثاث
    - يوجد العديد من أنواع الأثاث يكون باهظ الثمن ولا يمكن التعامل معه بواسطة العمالة العادية وعليه فأنه يجب اللجوء إلى العمالة المدربة حتى يتم الفك والتركيب ومن خلال شركة نقل اثاث بالجبيل نعمل على توفير الفنيين من النجارين المهرة من مختلف الجنسيات للقيام بعملية فك وتركيب الأثاث .
    - يتم فك وتركيب الغرف الرئيسية للنوم جميع لكل طراز من الأخشاب سواء الأمريكي أو الغرف الشرقية أو الايطالية والتي تحتاج إلى حرفية كبيرة حتى لا يحدث خطئ في التطريز المتواجد على الغرفة .
    - فك وتركيب غرف الأطفال وما تحتويها من أشكال .
    - فك وتركيب مخازن الملابس .
    https://forsan-elnil.com/movers-in-jubail-231043/
    شركة نقل عفش بالجبيل
    - تستخدم شركة نقل عفش بالجبيل أدوات وآلات حديثة في عملية نقل العفش .
    - تقوم الشركة بتوفير الخدمة في أي وقت فنحن نعمل على مدار اليوم .
    - تقوم الشركة بتوفير العديد من الفروع حتى تسهل على العملاء البحث .
    - يمكن التواصل مع شركة نقل عفش بالجبيل من خلال الدعم الفني المتواجد على الموقع الالكتروني الخاص بنا أو من خلال أرقام الهاتف الموجودة .
    - تقوم شركة نقل اثاث بالجبيل بتوفير خدمة رش الأثاث من الحشرات حتى تتجنب إصابة سياراتها بأي نوع من الحشرات وحماية المكان الجديد .
    - تقوم الشركة بتوفير خدمة صيانة المفروشات والعفش الذي يوجد فيه أي كسور ويمكن الاتفاق مع الشركة على عملية الصيانة والترميم .
    - تقوم الشركة بتوفير أقل الأسعار لكل الخدمات التي توفرها .
    https://forsan-elnil.com/move-furniture-in-the-jubil-324507/

    ReplyDelete

الكلمـة نـور .. وبعـض الكلمـات قبـور